02 Mei 2009

Rozali Cafe 30/04/2009



khamis malam jumaat baru ni kami sekeluarga pergi makan kat Restoren Rozali Cafe sebab aku punya Voucher tak pakai lagi. lepas solat maghrib kami pun keluar nak menuju ke kota Damansara, sampai je kat sana belum sempat turun kete anak sulong aku tanya

Abang: Ibu kite nak makan kat mana?

Ibu: Restoren tepi tu

Abang: Tak bolehla ibu kite makan kat situ

Ibu: kenapa?

Abang: kan kat situ ade tulisan cina.... terkene aku.....

aku pun terangkan kat anak2 aku yang rozali cafe ni Office aku punya. walaupun bos die cina tapi tukang masak die semua melayu.... biasala BOSS aku tak cukup tengok batang paip, ikan, sayur, dapur semua kalau boleh die nak tengok.. macam tula, biasala manusia mana ade yang puas dengan satu benda aje betul tak??

kami pun masuk dan orderla ape2 yang kami rasa nak makan, sementara menunggu tu BOS aku ni perasan so die pun tegurla kami anak-beranak.bla..bla.. bla... korang tahu ape anak aku cakap!!!!

Baby: ibu! ibu kata bos ibu cina, nape die cakap melayu???

ibu: rasa macam nak gam je mulut si kecik tu...

Baby: oooo bos ibu boleh cakap 2 yer? melayu & cina?

ibu: a'ah... nasib baik baby cakap slow, kalau kuat mau bos pecat aku hahahaha....

lepas makan terus bla....



3 ulasan:

SAHABAT BLOGGER berkata...

" SALAM PERSAHABATAN DARI AGUS FAUZY WONG KEDIRI JAWA TIMUR INDONESIA RAYA "

Jangan lupa berkunjung ke blog saya ya...di www.agusfauzy.com blog ini berisi tentang pribadi saya dan juga untuk berbagi ilmu serta pengalaman saya didunia maya ini dengan -(( MOTTO ))-
" BERTEMAN, BELAJAR, BEKERJA DAN BERIBADAH "

Kunjungi pula blog bisnis saya www.wargabisnis.com blog ini saya gunakan untuk affiliate saya jadi anda mau ikut monggo...tidakpun tak ada paksaan , didalam blog ini anda akan menemukan seleksi bisnis internet yang saya ikuti, ya.. mudah-mudahan blog bisnis ini bisa membantu warga Indonesia yang mau terjun kebisnis online untuk memilah dan memilih bisnis internet yang banyak bermunculan didunia maya ini tanpa ada paksaan apapun jadi tak ada yang merasa tipu menipu. saya membuat blog ini sekedar sampingan bisnis saja dan mungkin teman-teman ada bisnis baru yang bertanggung jawab tidak merugikan sesama bisa hubungi saya... he he he ceritanya lagi demam bisnis ya.... ya buat koleksi aja.... sori sob banyak iklannya

" SALAM BLOGGER DAN SAHABAT PENA INDONESIA "

Rayhana berkata...

salaam,

saja singgah sebab mencari status kehalalan Rozali Cafe..

juga nak komen bahawa, memang di Malaysia kalau ada tulisan cina, memang milik cina yang majority bukan muslim, tapi ada jugak cina yang muslim. Islam itu milik Allaah.. dan untuk semua kaum..

just wanted to say that, it's good to terapkan in our children that one can be chinese, malay, indian, pakistani, orang putih, etc - but still be Muslim, and that means we can eat there :)

Tanpa Nama berkata...

Salam,
Rozali Cafe,harga berpatutan tapi jangan pergi pagi Ahad. Nak dapat roti bakar kena tunggu 40 minit.