01 Julai 2009

Raja Buah

Balik petang semalam phone umah berbunyi
kringgg...kringg...
aku: hello (tengah penat ni sebab posa)
call: Assalamualaikum
aku waalaikumsalam (mak aku hehehe)
mak:malam ni datang rumah mak ade beli durian banyak
aku: mak beli kat mana?
mak: jangan tanyala datang je malam ni makan... jangan tunggu mak sebab mak dekat hospital jaga nenek (nanti aku cite pasal nenek aku)
aku: ialah InsyaAllah sebab along posa hari ni.
mak: datang jela bukan suruh bayar huhu (bernanah telinga bila dengar ayat niii)
lepas isyak baru pegi sebab abang ade kerje sekolah, jadi siap kerje die baru boleh keluar rumah. sampai umah mak belum masuk lagi baru keluar kete, bau die.... dah dapat tangkap dari luar umah.... sampai dapur, ha ambik kau berbakul2 durian mak ayah beli, tapi kami makan takdela sampai 10 bijik...takat dalam 5 bijik kut.. tidur malam tak terasa sejuk walaupun dalam air-cond...apepun, jenis mak ayah aku ni kalau beli buah yang jenis bermusim ni memang banyak. macam nak jemput satu kampung makan.tapi tula jenis mak ayah aku sebab mak aku hantu durian.... bukan sedara pun boleh jadi sedara gara2 RAJA BUAH ni.

Lepas dikeluarkan dari bakul



'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

2 ulasan:

Softtouch [Hanim] berkata...

xnak bwk opis ker sket....he he he

Ernie berkata...

hahaha tak boleh2