13 Ogos 2009

Angah kenekan ibu hari ni…

Pagi ni dah siap mandi sapukanla bedak dan vick kat dada dan belakang badan angah.
Tetiba ibu angah sakit perutla sapukan minyak kat perut. Aku pun buatla ape yang die suruh. Tetiba ibu angah nak tutttt…. Pegila angah ke bilik air.
Lama gakla die kat dalam tu sebab katanya angah cirit birit. Bila dah bersih keluar toilet pakaila baju sekolah, sikat rambut dan segala bendala yang angah kene buat..
Masuk kete dah start meringkuk macam orang demam. Bila Tanya angah kata sejuk. Bagi aku okla sebab angah baru kuar bilik air.
Dalam kete macam-macam pesanan aku kat angah sampaila kat depan sekolah. Aku kata jangan kongsi bekal angah ngan kawan, jangan kongsi air ngan kawan bla..bla.. bla..

Time die nak turun kete tu angah boleh buat muka kesian sampai die kata
Angah: kalau angah sakit perut macam mana?
Aku: angah sakit perut lagi ke?
Angah: a'ah sakit….
Aku: habis angah boleh sekolah tak?
Angah: diam sambil tundukkan muka
Aku: angah nak sekolah tak?
Angah: taknak sebab sakit perut….. Terus melompat masuk kete..
Aku: diam tak kata ape… kesian gak kalau die sakit perut berterusan kat sekolah tu susah nanti.
Sampai kat umah pengasuh aku suruh tukar baju sekolah siap-siap supaya baju tu tak kotor….salam-salam semua aku bla pegi kerje.
Kat office laling call dan aku pun citela pasal angah… laling macam tak berapa sukala sebab nanti angah biasa nak ponteng sekolah aje… tapi angah start sekolah awal tahun tadi sampaila sekarang ni baru 5 hari die tak sekolah sebab sakit..
Hari tu 2 hari sebab coksackie dan minggu ni 3 hari sebab demam, batuk dan selseme… (pakej ok)
Lepas off ngan laling call angah… korang tahu die punya sihat sampai boleh berlari dan melompat-lompat… geram je aku niiiiii. Bila Tanya angah kan sihattttt. Habis takkan aku nak suruh pegi sekolah hari dah 10.30. sekolah habis pukul 11.00…
Aku bagi worning esok mesti pergi sekolah kalau tak angah duduk rumah sampai ibu balik kerje hehehe… aku cakap kat die sebab aku geram.
Berjumpa kite dilain N3




'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

8 ulasan:

Softtouch [Hanim] berkata...

agaknya dia dah mkn ubat kot..tulah dia segar tu...

Tanpa Nama berkata...

Hehehe... macam2. Pandai pulak die takmo pegi sekolah tue... :D

Ernie berkata...

muza, awal-awal lagi angah kata nak makan ubat malam aje..

Ernie berkata...

blogresepi: tula... pandai buat muka 10 sen

edyan7 berkata...

ya Allah... gelak aku baca... siap lompat2 lagi...hehehe

Ernie berkata...

yan:hangin je ayah die bila aku cite balik...

Suki Cida berkata...

budak2 kan... seawal 5 tahun dah sekolah??? ermm tak pa la...janji dah masuk sekolah betul2 jangan dia suka nak cari alasankan?

heheh sajer nak manja2 tu

Ernie berkata...

cida: tu yang ayah die kalau boleh taknak bagi anak-anak die ponteng tanpa sebab.