19 Jun 2009

aktiviti harian

Seperti biasa habis kerje pukul 5 balik terus ambik anak, kadang2 kat umah pengasuh anak tengah tidur, makan dsb. lepas ambik terus balik umah nak kemas rumah,kemas barang sekolah anak unutk esok, solat asar dan sewaktu dengannya.

aku ni ade ketika rajin masak adela makanan kat atas meja, kalau malas hehe... makcik nasi lemak kat depan umah tu dah tahu sangat kalau laki aku pegi kedai die. ade satu hari tu kami borong sampai 6 bungkus nak makan kat umah kakak ipar, boleh makcik tu kata kat laki aku' kau borong banyak nasi lemak ni nak bawa balik kampung ke? hehe manala kami ni ade kampung, tula kampung kami.'

petang 6.30 anak pulak balik sekolah, masuk umah bukan reti nak kemas kasut.... membebel mulut aku bari die kemas, asal masuk je tanya ibu masak ape hari ni.... kesian abang penat die satu hari sekolah. jenis anak yang sulong ni, dia tak boleh kite ambik die kat sekolah lambat. mula die menangis.... sedangkan die SEORANG PENGAWAS ok. ade satu hari ayah die datang ngam2 murid keluar kelas, abang boleh kata kat sorang kawan die..(berdasarkan ape yang kawan die cerita)

Abg: alif tunggu abang yer

alif: kenapa?

abg: ayah abang tak datang lagi

alif: nak gelak tapi tahan

alif: sepatutnya abang yang jaga alif, bukan alif jaga abang sebab abang PENGAWAS!!!

abg: ala tunggula kejap hehe...

okla aku stop dulu nanti sambung lagi. bye

2 ulasan:

Farrah Julieana berkata...

pengawas pun nangis...hhheheehehe kelakar lah...

Ernie berkata...

tula, pelik sikit abang ni... kalau adik die ok je