08 Jun 2009

Cuti-cuti Malaysia

Cuti sekolah kali ni lama dalam 2 minggu gitu, cakap ngan abang kite bawa anak2 pegi cemeron sebab ibu pun tak pernah sampai sana (30 tahun hidup tak pernah sampai lagi) bibik mak mentua pun dah sampai... mana acikan. so abang pun surverla mana2 hotel yang kami boleh tinggal. ok kat sini aku ceritakan serba sedikit perjalanan sepanjang percutian 3 hari 2 malam kami di sana.

Cemeron Highland

hari pertama 04/06/2009

kami bertolak dari rumah pukul 7.15 pagi asalnya kata 6.30 ikut highway (kami ni jarang jalan jauh maklumla orang takde kg) bulan 12 hari tu pergi tambun adik kahwin tapi kami naik bas, jadi kami tak tahu ape2. dalam perjalanan sampai kat R&R Behrang minyak tu kire okla untuk sampai ke R&R yang seterusnya. lepas 2-3 R&R takde jumpa stesen minyak, aku dah pesan isi minyak tapi suami kata "boleh lagi" bila dah nak kering minyak tu baru kelam kabut. 2-3 kali call member die tanya stesen yang terdekat, aku diamkan aje. akhirnya sampai gak kami kat R&R Tapah,Alhamdulillah kalau tidak ade yang kene tolak kete.

lepas isi tangki tu kami pun keluar ikut tapah, singgah sarapan kat pekan tapah sebelum meneruskan perjalanan mendaki bukit. dah separuh jalan kepala pulak pening tapi aku boleh tahan lagi. baby yang teruk sikit (macam die bawa kete)kami singgah kat air terjun lata kinchang tapi takdela mandi cuma angah & baby je "K" sejuk giler air die.

kami sampai kat bilik awal lebih kurang dalam 11.30 macam tula, sepatutnya masuk pukul 2.00 tapi dorang bagi gak kami masuk, bolehla rehatkan badan sementara tunggu zohor.

dalam pukul 2.30 kami kuar pegi makan katmedan selera pekan Brincang(tak sedap langsung). nak tak nak makan jela sebab dah order. pastu kami pegi ke BIG RED Strawberry, besar juga la tempat ladang tu, kami takde beli ape pun sebab masih ade satu hari lagi.bila dah penat balik bilik rehat dulu tunggu nak pegi pasar malam pulak.

dalam 6.30 petang kami kuar pegi pasar malam, konon malam ni nak makan benda kat pasar malam je, kami pun beli la ayam dan segala bagai makanan bawa balik bilik. bila time makan ayam punyala keras ayam tu macam boleh di campak2. last buang je semua.....