28 Jun 2009

Majlis Pertunangan

malam sabtu dapat sms dari makteh ajak pegi sabak bernam abang amat bertunang, aku ni ade laki so kene tanya laki dulula hehe. abang ok aku on je, pegila kami hari ahad pagi berkumpul kat umah mak long (mak abg. amatle)untuk sarapan dulu, janji pukul 9.30pagi dah gerak tapi biasala... pukul 10.30 baru jalan.


sampai kat pekan sabak singgah masjid nak kumpul balik semua... maklumla dorang ni kete beso2 laju pun tak terasa. dari masjid pegila ke umah pengantin perempuan, sampai ambikla tempat duduk masing2 dan bermula acara yang sepatutnya.Wakil dari Pihak Lelaki
Mak & mak teh

time nak sarungkan cincin mak long aku ni tak suka bergambar, so die suruh mak ngah aku sarungkan. nak tak nak mak ngah pun sarungkanla tapi mak long ingat die boleh terlepas dari kemera ke... sorry ambik ko haha.

ni dia Pengantin Perempuan
ni die mak long aku yang pemalu

tengah2 makan lepas acara ade saudara belah perempuan ni datang (kire kes lewat sampaila), aku dengar ayah aku tanya2la ngan lelaki ni tapi takdela aku bagi tumpuan 100% ape yang ayah aku soal. tetiba
ayah: along kuar simpang lima tahun berapa?
aku: 1998
ayah: along kenal cikgu ni?
aku: HA.... (alamak cikgu sape pulak ni
ayah: Alim
aku: segan wei... diam aje
lepas makan time nak balik konon2 nak ngelah dari cikgu tadi... hampeh siap sound lagi "sape yang sekolah simpang lima tu?" senyumla balik... tak jadi nak lari. pastu tanyala sebab aku nak pastikan betul ke cikgu Alim seperti yang diperkatakan, sebab tah bertahun tinggalkan sekolah pastu cikgu pun dah beruban, berkopiah putih, badan pun macam dah berisi sikit, jadi kite ni tak cam sangat (jahatkan aku) sempatla aku ambik gambar ngan cikgu buat kenangan.
ni die Cikgu aku

Seperti biasa kalau sampai belah sabak bernam mesti nak singgah sungai besar... (lebur lagi duit laki aku) dapatla aku beli seluar anak2 ngan kemeja aku satu. time ni hari dah masuk zohor kami pegi solat jamak kat masjid simpang lima, bersih masjid die sebab masih baru lagi.
dalam kete abang macam dah ngantuk aku nak bawa kete die tak yakin, so die teruskan
sampai jeram sebab abang nak makan cendul(sedap wei cendol die). lepas makan kami pun balik ke rumah dan badan pun macam dah lembik je semua...biasala kalau jalan jauh macam tula.
ok itu je yang mampu aku muatkan untuk kali ini..bye.




'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tengok org nak kawin ni, rase gatal lak nak kawin lagi..ikh.ikh

View Profile: Rantong™

Ernie berkata...

hehehe kumpul duit banyak2 bolehla pinang anak orang ye

edyan7 berkata...

cikgu Alim?...err... yg mana ye?..alamak aku lupa daa... mmg tak menghargai jasa cikgu tul! apsal ko kuar 1998? kan ke ko sebaya ngan aku..?

Ernie berkata...

aku ambik STPM, yan mula2 malu giler kooo. pastu okla sebab kene sound ngan laki aku..hampeh tulla