28 Julai 2009

Anak-anak solat

Malam tadi abang Tanya aku dah solat isyak ke belum aku kata dah die macam nak nangis sebab katanya nak solat ngan aku. Pastu baby pujuk kata baby sembahyang ngan abang siap ambik air sembahyang bagai… sampai basah baju.
Masa ni angah dah tidur, aku tengokkan 2 beradik ni solat. Abang okla solat sebab die dah belajar dari 5 tahun lagi. Yang baby ni mengikut ajela pergerakan abang.
tapi aku tak tahan tengah –tengah solat baby kata “ baby nak sembahyang banyakla…aku pun tak faham maksud baby, rupanya dekat 10 kali sujud nak sembahyang banyak punya pasal.
Apepun aku suka tengok anak-anak aku dah pandai nak sembahyang walaupun masih ade lagi cara-cara @ pergerakan yang berterabur.Layan Pic...



'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

4 ulasan:

Softtouch [Hanim] berkata...

sejuknya hati tgk kecik2 dah pndai solat..

Ernie berkata...

Alhamdulillah...

blogresipi berkata...

Salam kenal2.. terjumpa blog nie lepas msk umah kak hana.hehe..Bagusnya anak2 Ernie... kecik2 dah pandai sembayang berimam :)

Ernie berkata...

blogresepi: terima kasih