30 Julai 2009

Jagung

Semalam masa pergi ambik abang balik sekolah ade sorang kakak ni duk jual jagung dari van die. Ramai gak yang beli termasukla aku, tapi masalahnya semalam aku tak bawa duit langsung.
Kebetulan baby ade bawa purse die yang baru tu… dalam tu ade empat hengget . aku kata ibu pinjam duit baby dulu nanti balik ibu ganti (duit tu pun baby minta nak isi kat purse dieleee)
Baby kata okla, pegila kami ambik purse die kat kete, sampai kat kakak jual jagung tu baby boleh kire balik duit depan orang tu dan die bagi seringgit je… esok baby bayar lagi kat makcik yer… geram je aku dengar baby ni bercakap.
Last-last aku kata esokla saya bayar hehe….balik rumah bagi orang sebelah sebatang. Malam sebelum laling balik aku buat bubur jagung… first time buat bubur sedap gakla tapi kalau letak daun pandan lagi sedap kut dan baunya pun mesti wangi

Macam banyak sangat duit dalam purse tu...

Hasil bubur jagung aku


'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

2 ulasan:

Softtouch [Hanim] berkata...

share lah resepi..nape xnta umah barang semangkuk ker..he he he

Ernie berkata...

tak sedapla muza... abang pun makan sikit je hehe