28 September 2009

aktiviti hari ahad

(Aku buat semua ni sebab tak nak teringat sangat kat laling..kalau tak nanti aku hujan lagi)
pagi tu dah siap segala kerje rumah, sidai kain, buat sarapan anak-anak, bagi ikan makan aku lepak kat umah mak mentua (mak mentua takde sebab die pun pergi sekali) akak ipar ade dan anak die pun balik.
bawala segala barang jahitan aku dan lepak sampai tengahari, balik rumah lepas tu masak untuk tengahari pulak. balik-balik arial tv pulak buat hal... dah bersemut-semut tv tu. (sape yang pernah baca N3 aku sebelum ni mesti tahu areal tv aku macammana)
dah siap makan pergi rumah mak pulak nak panggil adik minta tengok-tengokkan areal tu sebab aku memang tak pandai.
bila datang adik gelak besar die tengok areal tv tu huhu... buat-buat tak jadi last-last die layan cd.
dalam pukul 4 macam tu nak pergi rumah angah sebab die buat open hause, memula malas nak pergi sebab laling takde tapi hari tu sebelum laling pergi die pesan nanti pergila rumah angah... minta adik-adik bawa kete @ tumpang dorang.
dah pagi tu angah call suruh datang gak petang ni.sementara tunggu pukul 4 tu ingat nak sambung menjahit rupanya mak teh pulak datang (adik mak) lepak sampai pukul 4 dan aku pun pergi saujana tumpang mak teh.
sampai sana kamila orang memula sampai, tolong la buat ape2 yang patut sampaila makcik-makcik yang lain datang.
time nak balik tumpang mak pulak, kebetulan abg.cik nak cari katil kahwin die...ikutla kami anak-beranak semalam sampai ke rawang.
rasa bersalah gak sebab aku berjalan jauh-jauh tu laling tak tahu.. aku tahu laling takkan marah tapi bagi aku ape yang aku buat laling mesti tahu.
lagi pun takdela aku rasa sunyi sangat kalau duduk kat rumah je.
sampai rumah dalam pukul 7.30 macam tu tengok jiran sebelah takde... adusss makcik dah takut tapi buat muka selamba sebab tak nak anak-anak perasan.
Alhamdulillah dalam pukul 8 macam tu jiran balik... takdela takut sangat
Baby yang tak tahu diam
di satu sudut

husna ni bila dia bangun tidur mak die tak boleh buat ape dah... akula yang kene tolong mak die

Abang Cik & Tunang
salah satu kedai perabot yang kami singgah

makcik yang bosan tahap gaban huhu




~Ok Berjumpa Kite diLain N3~
'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

4 ulasan:

Softtouch [Hanim] berkata...

jgn sedih2 ok..muza kan ada..
skejp lg laing pulanglah yer...

hazila berkata...

Salam singgah. Akak pun tak pernah kena tinggal. Tapi bak kata pepatah, sayangkan anak tangan tangankan. Sayangkan isteri tinggal, tinggalkan.

Ernie berkata...

muza: muza ade kat office je...

Ernie berkata...

kak zila: perit kak... dahla saya ni penakut