02 September 2009

Baby posa????

pagi tadi masa aku ngan laling bangun sahur baby pun bangun tapi katanya nak susu aje.sambil aku panas-panaskan ape yang patut aku buatkan susu sikecik ni... ingat kut die nak sambung tidur balik rupanya idakkkkk.
dah siap makan kejutkan abang pulak..turn die pulak sahur, malas nak kejut awal sebab die sekolah nanti mengantuk pulak. tengah-tengah makan angah boleh bangun pulak siap kuar bilik lagi duduk kat depan, tak lama lepas tu baby pulak kuar bilik..aduhai subuh-subuh rumah dah riuh.
angah ngan baby minta makan... katanya nak sahur dan aku layan jela peel 2 beradik tu sebab bagi aku macam dorang sarapanla makan koko crunch.
tadi aku call anak-anak pengasuh tu kata baby tak minum susu lagi... terkejut aku dengar. aku call biasa dalam pukul 11.40 sebab anak-anak dah balik sekolah agama
Aku: baby tak nak minum susu ke?
baby: baby posa la ibu.... mana boleh minum,tak boleh makan... apela ibu ni itupun tak tahu (sabo je aku dengar)
aku: takpe kalau baby tak nak minum susu baby minum air masak ... (aku kesian... memang niat nak ajar tapi baru 4 tahun daaa)
baby: mana bolehla... semua tak boleh... dahla ibu baby nak main.
aku: panggilkan abang.
aku: abang tanya adik tu nak susu tak. takpela kalau adik2 tak larat suruh je minum.
abg: jap abang cakap... (aku dengar ayat die kata kat adik2 die) * Angah,baby takpe posa setengah hari... nanti boleh raya jugak....*
melompat 2 beradik tu sebab abang kata nanti boleh raya... akhirnya minum jugakla susu tu..
aku tak sampai hati pulak nak suruh sampai petang... takpela pelan-pelan nak ajar anak-anak ni posa....

~Ok Berjumpa Kite diLain N3~
'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

5 ulasan:

nita berkata...

alalalala..

pandainyerrrr baby tu.. urmmm.. mmg laa kena pose tapi bak kata pepatah.. man man lorrr..

pelan2 asalkan berjaya didik baby tu yerr..

tu baby dah kira paham laa tu kan..

Ernie berkata...

alhamdulillah baby dah faham...

Softtouch [Hanim] berkata...

pndainya bb...yelah kan sian plak sbb dia br 4 tahun..man2...takut sgt xdpt raya..he he he

Suki Cida berkata...

cutenya...kalau dia nak puasa, biarkan je... tapi yang pasti kalau dia haus kasi minum... hehehe... melatih tau tu... bagus la anak2 ernie...

Ernie berkata...

muza: akak terkejut sebab die boleh tahan
cida:tu yang saya suruh abang pujuk