01 September 2009

Peel Pengasuh

Pagi tadi hujan sangat lebat kat sg. Buloh. Rasanya kat tempat uols pun mesti hujankan???? Nasib balik laling MC hari ni… boleh tolong aku hantar anak-anak.tengah siap-siap pakai tudung tetiba phone rumah bunyi
Aku: ello
Call: ernie
Aku: yup
Call: hari ni macam biasa yer…
Aku: sape ni??? Biasa macammana kak?
Call: harikan hujan … akak nak hantar abang pegi kerje dulu,ernie letakla baby kat umah MIL nanti akak ambik.
Aku: okla… terus letak
Untuk mengetahuan uols pengasuh ni memang tak duduk diam. Ade je tempat die nak pergi. Memula aku tak tahu..bila dah letak anak-anak barula aku tahu.
jaga sebulan 2 okla. Sekarang macam-macam benda anak-anak cerita pasal pengasuh ni.tu belum lagi anak-anak die marah kat anak-anak aku…..
Aku tak kisah kalau nak marah tapi mesti ade sebab …. Ini idak suka-suka nak marah, nak kata aku bayar lambat… tak pernah lagila kami bayar kat die sampai 30/31 hari bulan… paling lewat pun 26 hari bulan, takkan la sampai aku nak kene beli ikan bawang bagai kutttt .
Kalau setakat biskut, kentang nugget dah selalu hantar…. Entahla kami dah tak tahu nak pikir macam mana lagi pasal pengasuh ni.
Cuti sekolah baru ni abang suruh aku cuti seminggu sebab die taknak duduk rumah pengasuh… lama-lama bila pujuk okla abang boleh terima … tapi uols… sejam sekali call ibu die hehe.
Ape pun moga Allah memberi kami kekuatan untuk terus berhadapan dengan karenah pengasuh ini.


~Ok Berjumpa Kite diLain N3~
'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

2 ulasan:

Softtouch [Hanim] berkata...

sabar jelah kak erni..pengasuh ke nursery ke masing2 ade peelnya...

nita berkata...

hmm.. tu yg lecehnyerr kalo pengasuh cenggini.. asik kita jerr nak paham dia.. dia tak reti nak amik pot pon..