03 September 2009

Ramadhan 12

Semalam balik memang kelam kabut sebab abang balik sekolah pukul 5.30, laling pulak minggu ni stanby balik pun 5.30 petang. Memang aku alik 4.30 tapi campur tolak tambah jalan jem, ambik angah ngan baby dah berapa minit… tu belum kire nak solat lagi.
Aku sempatla goreng ikan, sayur kacang boncis dan udang goreng. lauk yang lain semua panaskan balik.(tak baik membazir).
Lepas mandi nak siapkan hidangan mak mentua datang hantar pecal ngan bubur jagung... fuhhh macam tahu –tahu je aku nak makan bubur.
Mak mentua siap cakap nanti bekas-bekas yang lama tu hantarrrrr huhu aku jawab balik bekas mak tak banyakla kat kami hehe (sebenarnya ade satu plastic besar bekas mak tak pulangkan lagi). Tunggu plastic tu penuh baru aku nak suruh laling hantar huhuhu…
Layan pic ni yer….

Buka ngan anggur sebab kurma dah habis


kek beli kat pasar Paya Jaras...sedap sangat

Pecal Mak mentua hantar

Bubur jagung mak


Menu semalam... ( makan 5 beranak tapi penuh satu meja)







~Ok Berjumpa Kite diLain N3~
'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

7 ulasan:

sis_nita berkata...

alamak..!
pecal..
urmmmm.. kat tmpt akak kan..
dari satu ari pose..
sampai laa ni..
sorang pon takde jual pecal kat pasar ramadan..

Suki Cida berkata...

semenagnya menantu2 ni suke simpan bekas mak mertua la... termasuk saya...hahahha

shi3la berkata...

hohoho i luv pecalll...mabelesss...!!

Ernie berkata...

sis_nita: yer ke takde jual...ciannnya.... petang ni datang umah ambik sikit kite punya hehe
cida: biasala kite kan menantu baik huhu

Ernie berkata...

shi3la: memang mengancam

Umiey berkata...

fuhhh sdpnyer pecal, siap ada taugeh kacang soya lagik mengancam la.....huwaaaaa nk skit

kuina berkata...

bubur jagung my feberet tu....