06 November 2009

Abang taknak la….

Akhir tahun 2008 abang dapat surat yang mengatakan layak untuk menjadi pengawas bagi sessi 2009.
Suka sangat abang masa tu sebab nak balas balik kat budak darjah 1 suruh letak muka kat meja (masa die dulu pengawas suka suruh buat macam tu)
Sekrang ni dah pening sebab budak darjah 1 tak nak dengar kata.
Ade satu hari tu abang balik cerita budak kelas bumi (kelas yang abang jaga) mukanya berdarah.
Bila Tanya kenapa, abang kata tula akibatnya taknak dengar kata pengawas ha..ha…ha..ha…sebenarnya budak tu jatuh sebelum masuk kelas lagi.
Semalam balik sekolah keb, die kata tahun depan abang taknak jadi pengawas dah… budak darjah 2 yang abang kene jaga pun dorang tak nak dengar kata…
Sebenarnya aku memang suka je kalau die taknak sebab
~ masa pertama pelajaran dah banyak habis kat kelas orang lain.
~kadang-kadang tengah belajar cikgu panggil
~bila balik petang pengawasla yang paling lambat turun….
Untuk tahun 2010 akan datang tak tahula ape cite sebab hari ni baru habis periksa.. kite tengok jela nanti yer…



~Ok Berjumpa Kite diLain N3~
'CINTA jadi mulia jika cintakan kebenaran'

10 ulasan:

NJ berkata...

Salam ernie..
pasal anak x nak jadi pengawas ada elok nya..anak aka yg darjah 2 tu..mmg akak x nak lg bagi taun depan..sbbnye
1. Masuk kelas time mula tu lambat
2. Kena tlg segala keja angkat2
buku cikgu lak
3. Time balik mmg la lambat sajer
mmg nampak glamer anak jd pengawas tapi kita yg tau je faham

Pasal pengasuh tu....idea akak la
bgtau cepat jer..kena keraskan hati dulu akak pun penah babysitter anak kedua la lama dah dulu 11 taun lepas..masa tu ada ke dia tinggalkan anak akak dgn org lain jaga..dia g jalan2 soping la bagai..dah tu citer lak kat jiran2 lain akak x bayar gaji dia walau dah 15hb..perghh hanget la akak pun masa tu..nekad cakap gak nak stop anto anak..mmg kita pk nak keja susah kalo x de org jaga anak tapi kena usaha lain gak la..tukar cepat jgn tunggu..sian anak..hishh bako ni...bukan apa simpati dgn anak2 tu..sbb akak faham..

edyan7 berkata...

lawak le abang ni...hehehe... cikgu dia pilih dia tu mesti sebab nampak dia ada sikap bertanggungjawab tu... :)

blogresipi berkata...

Kite suke tgk pengawas pasal baju diorang selalu nampak kemas je... hehe...

sis_nita berkata...

pengawas dipandang tinggi wooo kalo kat sekolah..

lagi2 kalo pengawas PUTERA..

ramai pelajat pompuan nak jadikk kawan..

ehehehe!

Ernie berkata...

kak NJ: tu sebabla kalau boleh tahun depan tak yah jadi dah....
kesian tengok die datang sekolah kene awal... balik pulak lambat.

pasal pengasuh tu kita nak bagi tahu 23@24 hari bulan sebab minggu depannya baru hantar ke rumah pengasuh lain.. TQ kak

Ernie berkata...

yan: mungkin la kut abang ni ade rasa tanggungjawab sebab kat umah pun dah boleh diharap walaupun penakut sebenarnya hehe

Ernie berkata...

ijan: hahaha abang ni tak reti sangat nak kemas-kemas... biasanya angah yang tolong abang.

Ernie berkata...

kak nita: amboi kak... macam ade pengalaman je he..he..he..

atty's berkata...

akak pun ..dia tolak jadi pengawas..leceh katanya ..masa bersama kwn pun jadik kurang..ate kalo jadik pengawas kena jaga kelaskan ..

tp di terima utk jadi ketua tingkatan je..tu pun kaco..gak ..

Ernie berkata...

kak atty: betul... nak tegur kawan buat salah memang susah katanya..
nanti kawan akan ejek abang hehe